• Winkel en webshop sinds 1990
  • Voor 16 uur besteld is vandaag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €120
  • 35000+ tevreden klanten: 4.69 / 5 ★★★★★

"Nu tot 50% korting op onze skicollectie en minimaal 10% op de zomercollectie!"

Retourvoorwaarden

Retourneren kan altijd
Bij Skistore Swing krijg je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je pakket. In die 14 dagen mag je het artikel bekijken en passen. Precies zoals je dat in een winkel ook zou doen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je je bestelling aan ons retourneren. De kosten voor het retourneren van een pakket zijn voor eigen rekening.

Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?
Klopt. Dit is je ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag je aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen.

Wanneer gaat de 14 dagen bedenktijd in?
De 14 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat jij je bestelling ontvangt. Ontvang je jouw bestelling op verschillende momenten: de bedenktijd gaat in op het moment dat je het laatste onderdeel van je bestelling ontvangt. Overigens geldt dit niet als we één van de artikelen niet op voorraad hebben.

Ik maak gebruik van Achteraf betalen
Dan heb je nog steeds 14 dagen bedenktijd. We vragen je alleen wel om na 14 dagen je factuur te betalen. Als je daarna besluit je bestelling te retourneren storten we het bedrag weer terug op je rekening.

Mag ik alles binnen 14 dagen retourneren?
In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je alles in de originele staat behoudt. Dit betekent het volgende:

  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn, in de originele verpakking zitten, met alle labels er nog aan.
  • Je mag een artikel passen, betasten en bekijken, zoals je dat in een winkel zou doen.
  • Zorg ervoor dat het artikel zijn nieuw staat behoud, want anders kunnen we de retour niet accepteren. Dit betekent dat wij je vragen om het artikel net zo op te vouwen als dat de artikelen door jouw zijn ontvangen. Dit voorkomt dat het artikel volledig verkreukelt bij ons retour komt. Een niet goed opgevouwen artikel zal namelijk verkreukelen en dan kunnen wij de retour niet accepteren. Tot slot willen wij je vragen om de ritsen en knopen te sluiten.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.

Kleding zorgvuldig retourneren

Kleding die niet netjes opgevouwen wordt geretourneerd nemen wij niet aan. Indien kleding niet netjes opgevouwen teruggestuurd wordt, dan kunnen er ernstige vouwen en kreukels in de kleding ontstaan die met stomen niet meer te verhelpen zijn. Dit veelal vanwege de technische aard van de stof. Sluit de ritsen en knopen, vouw de kleding vervolgens zorgvuldig op en zorg ervoor dat ze niet onnodig kunnen verkreukelen tijdens de retourzending.

Wat kan ik nooit retourneren?
Zoals gezegd heb je het recht om jouw aankoop te retourneren zolang je alles in de originele staat behoudt. Dat betekent automatisch dat je de volgende artikelen niet kan retourneren:

 

    • Artikelen die op jouw verzoek zijn aangepast (denk aan het plaatsen van bindingen op skis).
    • Artikelen die tijdens de bedenktermijn kunnen bederven.
    • Artikelen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van hygiëne.
    • Skistore Swing Cadeaukaarten

Nieuwe retour aanmelden